Bilen

Noname Drifting

BMW E36 325 Turbo

 

 

Vores BMW E36 blev indkøbt 31. august 2013, som et rullende karosseri uden drivlinje mm.

Vi begyndte så småt, at strippe bilen, for det der var tilbage.

I slutningen af oktober 2013 hentede vi en helt original BMW M50B25 motor hjem.

Projektet tog rigtig fart i starten af januar 2014, hvor vi satte os for at køre DHB 2014.

Med en total splittet bil, uden motor osv. Fik vi nu travlt, med at købe ind og montere. Motoren blev skilt ad ned til mindste møtrik.

Alt blev rengjort og pudset. Så alt var klar til montering af ladetryk, deri blandt fik vi sænket vores kompression ved montering af en tre-lags ståltoppakning.

Motoren var nu klar og projektet med karosseriet skulle påbegyndes. Der blev lavet kabine med diverse ure, kontakter, rat, sæder mm.

Motorrummet blev tømt og alt unødigt afmonteret. Overflødig blev skåret væk og dernæst forstærket.

Alt i undervognen blev afmonteret, sandblæst, malet og igen monteret.

Bunden, motorrum, kabine og karossen blev malet matsort.

Motoren blev lagt i og alt blev tilpasset. Der var lidt udfordringer med at få plads til turboen, så der blev lavet special motorophæng og manifold, som løste det hele.

Torsdagen før DHB, blev bilen kørt ind på rullefelt ved Stage3. I første forsøg lavede den 400 heste og 500nm ved 0.6 Bars ladetryk, så vi var fuldt ud tilfredse!

Dette var en kort gennemgang af bilens ombygning i det første år.

 

 

Setup 2017

  • M50B25 Motor - hovedrenoveret
  • 2MM JE proseal
  • ARP Head studs
  • ARP Main studs
  • ARP Rod studs
  • M52B28 Stempler custom cnc fræst
  • Rustfri T3 turbomanifold
  • GT3582R Turbo
  • Alu Tragt
  • 3" Downpipe
  • 3x Bosch 044 Brændstof Pumpe
  • Simens Deka 870Ml Dyser
  • 3" Highflow Intercooler og 3" trykrør
  • Xtreme 200mm 2pladet kobling
  • M3 Gearkasse og bagtøj med spær
  • Ecu Master EMU Motorstyring

 

 

Copyright © Noname Drifting